Χορός για όλες τις ηλικίες - Ερασιτεχνικά και Επαγγελματικά Προγράμματα - Αθλητικός Χορός
   Αρχική | Διδάσκουμε | Νέα | Πρόγραμμα | Προσφορές | Party | Ερωτήσεις | Ενοικίαση Αίθουσας | Εκδηλώσεις | Ρούχα-Παπούτσια | Φωτογραφίες | Χάρτης | Επικοινωνία
  COME AND DANCE WITH US...
      Ballroom - Smooth
      Ballroom - Latin
      Street Latin
      Παραδοσιακοί Χοροί
      Tango Argentino
      Μodern
      Σύγχρονο
      Oriental
      Yoga
      Barre A Terre
      Dance Aerobic
      Pilates
      Μουσικοκινητική Αγωγή
      Παιδικά – Εφηβικά τμήματα
      Χορογραφίες Γάμου
      Αθλητικός Χορός
Αρχή σελίδας » Σχολές χορού Νέα Σμύρνη - σχολή χορού » Παραδοσιακοί Χοροί Νέα Σμύρνη
Εμφάνιση 1 έως 1 (από 1 καταχωρήσεις) Αποτελέσματα:  1 
Παραδοσιακοί Χοροί

Σύμφωνα με την μυθολογία η γένεση του χορού αποδίδεται στην Ρέα, γυναίκα του Κρόνου, η οποία δίδαξε την τέχνη του χορού στους Κουρήτες, γιους της Γης που κατοικούσαν στην Κρήτη και στους Κορυβάντες που κατοικούσαν στην Φρυγία της Μ.Ασίας . Σύμφωνα με τον μύθο τον Κρόνο θα τον σκότωνε ο γιος του για να πάρει την θέση του. Γι' αυτό ο Κρόνος έτρωγε τα νεογέννητα παιδιά του. Όμως η Ρέα όταν ήταν έγκυος στον Δία, έφυγε και πήγε στην Κρήτη, όπου τον γέννησε και έδωσε στον Κρόνο να καταπιεί μία πέτρα τυλιγμένη μέσα σε φασκιές. Ανέθεσε τη φροντίδα του βρέφους στους Κουρήτες, οι οποίοι για να σκεπάσουν τα κλάματά του, χόρευαν ένα ζωηρό, πηδηχτό χορό, με πολύ θόρυβο, χτυπώντας τα σπαθιά και τις ασπίδες τους και βγάζοντας δυνατές κραυγές.

Για τους Αρχαίους Έλληνες, ο χορός δεν ήταν αυτοτελής τέχνη αλλά συνδυάζονταν απαραίτητα με την μουσική και την ποίηση. Αυτά τα τρία στοιχεία αποτελούσαν όψεις του ίδιου πράγματος, της τέχνης που ονομαζόταν ''μουσική'', της τέχνης των μουσών. Στην πλατύτερη της έννοια η λέξη αυτή σήμαινε την παιδεία του νου και ακόμη περισσότερο αυτή καθεαυτή την ουσία του πολιτισμού. Οι Έλληνες σαν λαός με έντονη πνευματική περιέργεια, ασχολήθηκαν ιδιαίτερα με την τέχνη του χορού την οποία θεώρησαν θεϊκή έμπνευση.

Οι Αρχαίοι Έλληνες πίστευαν ότι ο χορός είχε δημιουργηθεί από τους ίδιους τους θεούς και γι' αυτό τον είχαν συνδέσει με κάθε θρησκευτική και λατρευτική εκδήλωση. Τη χάρη πάνω στην τέχνη του χορού την είχε η Μούσα Τερψιχόρη, που το όνομα της σημαίνει ''χαρά στον χορό''. Ο Πλάτωνας έλεγε ότι ο χορός πηγάζει από την φυσική επιθυμία όλων των πλασμάτων να εκφράσουν τη συγκίνηση και ιδιαίτερα την χαρά με την κίνηση του σώματος και έκανε έναν συσχετισμό ανάμεσα στις λέξεις χαρά και χορός. Η αίσθηση του ρυθμού και της αρμονίας είναι δώρο των θεών, κυρίως του Απόλλωνα και του Διόνυσου και αυτό είναι που ξεχωρίζει το χορό από την ενστικτώδη κίνηση.

Οι χοροί των Αρχαίων Ελλήνων διακρίνονταν σε θρησκευτικούς, πολεμικούς, γυμναστικούς, ακροβατικούς, κωμικούς, συμποσιακούς, γαμήλιους και πένθιμους. Ο χορός των Αρχαίων Ελλήνων αναπόφευκτα με την επικράτηση της Ρωμαϊκής Αυτοκρατορίας επηρεάστηκε. Οι χορευτές αναγκάζονται να προσαρμοστούν στις νέες συνθήκες, έχοντας διαφορετικά ακροατήρια με ανόμοια παιδεία ( μη γνώση της Ελληνικής γλώσσας). Οι χοροί έγιναν μέσο εύκολης διασκέδασης θεατών, στράφηκαν στη διακωμώδηση, στον ακροβατισμό, στην πρόκληση γέλιου. Ο χορός αποσυνδεδεμένος από το λόγο και τη μελωδία έγινε παντομίμα. Ο μίμος προσπαθούσε να εντυπωσιάσει με τα φανταχτερά ρούχα, κοσμήματα, μάσκες, χειρονομίες.

Στην εποχή του Βυζαντίου, οι συγγραφείς αναφέρονται στο χορό και στην ανοχή της εκκλησίας σε όσες χορευτικές μορφές ήταν απαλλαγμένες από ειδωλολατρικές τελετουργίες. Οι Βυζαντινοί αγαπούσαν πολύ τον χορό. Ήταν μέρος της τελετουργίας του γάμου και συνόδευε όλα όσα συνέβαιναν πριν και μετά την στέψη. Ήταν μέρος των πανηγυριών και άλλων εορτών.

Κατά την περίοδο της Τουρκοκρατίας, ο χορός, σε συνδυασμό με το αναπόσπαστο κομμάτι τους, το τραγούδι, αποτέλεσε ένα ισχυρό όπλο ενάντια στην αλλοτρίωση και την απώλεια της Εθνικής συνείδησης. Είναι σημαντικό να επισημανθεί ότι τη περίοδο αυτή γεννιούνται και νέα είδη χορών που περιγράφουν ηρωικά κατορθώματα και μεγάλες στιγμές της Ελλάδας, πράγμα που ενίσχυε ακόμη περισσότερο την ηθική αντίσταση των υπόδουλων. Τέτοιοι χοροί είναι ο '' Καγκελευτός '' στην Χαλκιδική, η ''Μακρυνίτσα'' στην Νάουσα και ο '' Χορός του Ζαλόγγου'' στην Ήπειρο. Οι κλέφτικοι χοροί, εξ άλλου, ήταν στενά συνδεδεμένοι με την στρατιωτική προετοιμασία και την ψυχαγωγία των άτακτων στρατιωτικών σωμάτων των κλεφταρματολών.

Μετά την απελευθέρωση και την δημιουργία του πρώτου ελληνικού κράτους, παρατηρείται μία γνήσια παραδοσιακή έκφραση στους χορούς και την μουσική που επηρεάσθηκαν είτε από την ιστορία των περιοχών από όπου προέρχονται είτε από την ομορφιά του ελληνικού τοπίου. Η γραφικότητα και η ποικιλία των χορών αυτών, η πλειονότητα των οποίων χαρακτηρίζεται από το ερωτικό κυρίως στοιχείο, συνδυαζόμενη με την γραφικότητα των τοπικών φορεσιών, αποτελεί χαρακτηριστικό γνώρισμα του Ελληνικού πολιτισμού και των διάφορων ομάδων που συνιστούν την Ελληνική ταυτότητα.

Οι Ελληνικοί παραδοσιακοί χοροί χωρίζονται ανάλογα με την περιοχή προέλευσης τους σε δύο βασικές ομάδες : τους στεριανούς και τους νησιώτικους.

Η ονομασία κάθε χορού προκύπτει :

1. Από την ονομασία της περιοχής που χορεύεται
2. Από τα λόγια του τραγουδιού που συνοδεύουν τον χορό
3. Από την τοποθέτηση των χορευτών
4. Από τη λαβή των χεριών
5. Από κάποια αντικείμενα που χρησιμοποιούνται ( πχ μαντίλι, κουτάλια)
6. Από τις ομάδες που το χόρευαν ( πχ χασάπικος, μηχανικός )

Το πιο διαδεδομένο σχήμα των Ελληνικών χορών είναι το κυκλικό, ενώ συναντάμε και το Διπλοκάγκελο, την Ευθεία Γραμμή (πχ στον Αργό Χασάπικο ή στο Φυσούνι ), το ζευγαρωτό και το αντικριστό σχήμα.

Όσο μεγάλη ανάπτυξη γνώρισαν οι Ελληνικοί Παραδοσιακοί Χοροί μέχρι και τον Δεύτερο Παγκόσμιο Πόλεμο, τόσο φαίνεται να βρίσκονται σήμερα ιδιαίτερα στις μεγαλουπόλεις - σε παρακμή. Το φαινόμενο βεβαίως ερμηνεύεται και από το γεγονός ότι πλέον δεν υφίστανται οι συνθήκες οι οποίες τους δημιούργησαν. Αυτό δεν σημαίνει ότι οι άνθρωποι έπαψαν πλέον να αγαπούν ή ότι δεν στέκονται ακόμη εκστατικοί και έντρομοι εμπρός στο άγνωστο του Θανάτου. Απλώς, οι τρόποι έκφρασης είναι πλέον διαφορετικοί, οι διέξοδοι πιο τυποποιημένες και προσφερόμενες από τρίτους, με αποτέλεσμα ο παλιότερος τρόπος διασκέδασης, μέσα στον οποίο συγκαταλέγεται αναμφισβήτητα και ο παραδοσιακός χορός να αρχίσει σιγά σιγά, να εκλείπει.

Η αντοχή όμως του Ελληνικού στοιχείου είναι δοκιμασμένη σε συνθήκες δυσκολότερες από τις σύγχρονες σε μακροχρόνιες σκλαβιές και πολέμους. Η αντίσταση στην επερχόμενη λαίλαπα της ισοπεδωτικής πολιτισμικής παγκοσμιοποίησης άρχισε ήδη να διαφαίνεται και ο παραδοσιακός χορός έχει και πάλι ένα ρόλο να επιτελέσει. Βέβαια, αν και η πολυμορφία του παρελθόντος περιορίζεται, είναι σημαντικό το ότι οι Έλληνες εξακολουθούν να πορεύονται στην Ιστορία με χορούς '' κυκλωτικούς '', που και αν ακόμα έχουν εκφυλισθεί σε ένα μονότονο'' πηδηχτό - συρτό '', χωρίς, πολλές φορές, ούτε καν ''πισωγυρίσματα'', αυτό δεν σημαίνει ότι έχει χάσει τους μαιάνδρους του, το ρυθμό του ή το αντικριστό ή ζευγαρωτό του σχήμα.

Ο λαϊκός πολιτισμός αποτελεί ένα πολύ σημαντικό κομμάτι της ζωής των Ελλήνων. Ένα κομμάτι που αναγεννιέται, ανανεώνεται και συνεχίζει συμβιώνοντας μαζί με τους ανθρώπους δημιουργούς του. Παρ' όλα αυτά η σημερινή σύγχρονη εποχή, η εποχή της τεχνολογίας και των ανοιχτών συνόρων, μια εποχή που έφερε τους ανθρώπους συγχρόνως κοντά αλλά και μακριά, μια εποχή αποξένωσης με το συνάνθρωπο και '' γνωριμίας '' με τις μηχανές, αποδεικνύεται στείρα για το λαϊκό πολιτισμό. Έτσι ο λαϊκός πολιτισμός χάνεται και μαζί του σβήνουν καθημερινά οι κρίκοι σύνδεσης του με το σήμερα. Είναι στο χέρι μας να διατηρήσουμε αυτούς τους κρίκους ζωντανούς για να ξέρουμε από που ''ερχόμαστε'' και βάσει αυτού να δούμε που ''πάμε''.

Εμφάνιση 1 έως 1 (από 1 καταχωρήσεις) Αποτελέσματα:  1 
 
 Σχολή Χορού "Εν χορώ"  Διδάσκουμε:  Χορός:
Η Σχολή Χορού "ΕΝ ΧΟΡΩ" δημιουργήθηκε το 2001 στη Νέα Σμύρνη. Μετά από 20 χρόνια πείρας, σε διάφορες σχολές χορού, δημιουργήσαμε για εσάς τρεις ζεστούς χώρους με προτεραιότητα το χορό και τη ψυχαγωγία !
Latin, Salsa, Argentino Tango, Hip-Hop, Modern, Παραδοσιακούς χορούς, Ballroom, Pilates, Barre a Terre, Dance Aerobic, Oriental - Ενημερωθείτε για τα ατομικά και ομαδικά προγράμματα χορού της σχολής μας στη Νέα Σμύρνη !
Έκφραση, Πάθος, Ζωή, Εκτόνωση, Γυμναστική, Κοινωνικοποίηση ..................
Copyright by News4tech.com & Roomingreece.com